Autor |
Wiadomość |
kuzyn |
|
|
tym |
Wysłany: Sob 22:14, 09 Lut 2008 Temat postu: |
|
Analizując reklamy, telewizyjne w szczególności, oraz sugerując się wskazówkami Josefa Kirschnera można zaryzykować stwierdzenie, iż potencjalnym odbiorcą jest człowiek z tłumu, podlegający nieco odmiennej charakterystyce psychologicznej. |
|
|
kuzyn |
Wysłany: Sob 21:24, 09 Lut 2008 Temat postu: WPŁYW MASKI NA ZJAWISKO SUBLIMINALNEGO PRYMOWANIA REAKCJI RU |
|
WPŁYW MASKI NA ZJAWISKO SUBLIMINALNEGO PRYMOWANIA REAKCJI RUCHOWEJ
Eimer and Schlaghecken (1998) badali niedawno wpływ zdarzeń subliminalnych na automatyczną aktywację odpowiedzi ruchowej. Cel i prymy były strzałkami wskazującymi w lewo lub w prawo. Prymy były kompatybilne i niekompatybilne z celami i były maskowane za pomocą figury będącej złożeniem "lewej" i "prawej" strzałki. Wbrew oczekiwaniom i wcześniejszym wynikom kompatybilne prymy wydłużały czas reakcji (CR). W naszym doświadczeniu zbadaliśmy, jak wygląda efekt prymowania w przypadku, gdy maska utworzona jest z przypadkowo rozmieszczonych punktów o różnym kontraście. Okazało się, że z tak skonstruowaną maską efekt prymowania był odwrotny do uzyskanego przez Eimera i Schlaghecken. Wyniki nasze potwierdza również sekwencja fal zlateralizowanego potencjału gotowości. Wydaje się, że efekt uzyskany przez Eimera i Schlaghecken jest spowodowany szczególną formą maski: jej pojawienie się jest równoznaczne z pojawieniem się strzałki skierowanej w przeciwną stronę do strzałki-prymy. Nasze wyniki wskazują również, że sekwencja dwóch bodźców subliminalnych prowadzi do adekwatnej do zawartości informacyjnej bodźca sekwencji automatycznej aktywacji kory ruchowej. |
|
|